Mirosul apartamentelor ANL imbie, asa-i?

In urma cu vreo doi ani, poate si mai bine, raportam mandra de la fata locului cum Boc taia panglica la unul dintre blocurile ANL din Cluj. Ceremonia si bautul sampaniei au fost intrerupte de o femeie cu un prunc de mana. Boc, ca de obicei, s-a aplecat sa mangaie baietzelul pe crestet, numai ca mama, in loc sa se bucure a inceput sa se planga primarului. Povestea….

Mama singura, femeia a depus cerere pentru locuinta ANL de mai bine de 3 ani. Pacatul face ca a mostenit o jumatate de camera. Da, O JUMATATE DINTR-O CAMERA (undeva la 5mp) de la taica-su. In acte proprietare, femeia si copilul nu au drept la o locuinta, desi ea este foarte tanara si, asa cum se vedea de la distanta, in nevoie disperata de o locuinta.

In aceste conditii, e cam nasol sa vad ca sefi din cadrul administratiei publice locale cer locuinte ANL. Am citit pe citynews.ro un articol al Alexandrei Pacurar despre cum cativa angajati ai Primariei Cluj-Napoca(si lumea stie ca toti cei citati sunt apropiati ai actualului primar) cer locuinte ANL. Evident, tot lumea va zice ca sunt rea si ca nu e nimic ilegal. Insa dincolo de legalitatea sta moralitatea. Toate trainingurile la care am participat ca angajat al administratiei europene spun o chestie foarte misto: totul se face cu „common sense“, pe romaneste „bun simt“, „obraz“ sau „soric“, frate!

Plictisita in vacanta mea cea lunga, am inceput sa sap nitzel, amintindu-mi cu unii angajati din Primarie isi plimbau formele prin birourile fostului director tehtnic al Primariiei Cluj-Napoca, respectiv actualul primar.

Sa luam un exemplu: Lucia Lupea, una dintre persoanele care au cerut locuinta ANL, este sefa Biroul de achizitii publice al Primariei Cluj-Napoca. Aceeasi Lucia (daca nu este cumva o coincidenta de nume si exista 2 Lucii Lupea in Primaria Cluj-Napoca) si-a petrecut o minunata vacanta anul acesta prin USA. Pozele de pe Facebook arata explicit ceva foarte pretios 😉 O pereche minuntata de cizmulitze UGG, care dupa putinele mele cunostinte in ale „fashion-ului“ costa neste euroi. Asta ca sa nu punem la socoteala portofelul Chanel. Roz, evident. Minunatul Facebook ne mai spune ca prietenul Luciei este domnul George Vandici, Iar domnul Vandici este managerul unei companii numite „S&G Construct“, care are ca obiect de activitate (GUESS what!!!pardon, Chanel)„ lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale“. Pai dragii mei, prietenul ditamai constructorul si domnisoara cere locuinta ANL????

Mai in gluna mai in serios…nu stiu ce e mai rau: ca acesta lucruri se intampla sau ca nimeni nu se mai chinuie sa le ascunda. Sau poate si mai trist este ca cei implicati sunt tineri functionari, noua generatie, speranta tarii si a tuturor romanilor. Un rahat mare! Exact ce spuneam intr-un post anterior. M-am enervat…imi depun si eu dosar! DPoate imi da si mie primarul, pardon Consiliul Local, o locuinta. Ca cica CL e cel care ia deciziile.

Si uite de asta si din multe alte motive pe care le stiu mai bine cei ce locuiesc inca in Romania nu imi pare rau (deocamdata) ca am plecat. Si poate tot din aceleasi motive multi au plecat dupa mine si vor mai pleca pana cand nu vor mai avea de la cine fura.

Cu drag, din Bruxelles

PS: nu gasesc nicicum diacriticele, imi cer scuze

13 responses to this post.

  1. Posted by cristina on Septembrie 1, 2010 at 7:45 am

    Bine Mada,foarte adevarat ceea ce scrii!Nu numai ca au plecat si vor mai pleca multi ,dar probabil nici nu se vor mai intoarce in minunata noastra tara!

    Răspunde

  2. Nota 10 pentru post!

    Răspunde

  3. Posted by european on Septembrie 1, 2010 at 6:26 pm

    a ajuns si facebook sursa de documentare pentru presa..e un pic ca si cum ai merge in casa omului si apoi ai povesti tzatzelor la usa de la casa scarii ce are in casa….really european…(ca sa ai acces pe pagina cuiva ala te-a considerat prieten… )

    si cum ar trebui sa faca in opinia ta?

    ideea asta ca daca e iubita unuia trebe sa ii dea ala casa e la fel de emancipata…oi fi invatat-o si pe asta la traininguri,nu?

    intradevar e foarte credibil ca fata asta tot ce ii trebuie si cere ANL just for the fun of it…mai mult ca sigur…ANL sunt, din cate stiu pentru tineri..idiferent de venituri si job……

    Răspunde

  4. Posted by Meme on Septembrie 1, 2010 at 9:04 pm

    Iti dai seama ca nici macar nu o sa mai chinui sa iti raspund….Mars inapoi in banca. Toate lumea stie cum comentati pe toate blogurile si site-urile ca sa va scoateti din rahat.

    PS: „intradevar” si tu esti la fel de credibil, Europeanule :))))) si, desigur, ca sa nu uitam, „ANL sunt”, deci exista…..ahahaaaaa, mai du-te mah si baga neste cursuri gramaticale ca-l iei pe Vanghelie la greseli.

    Răspunde

  5. Posted by A. Pacurar on Septembrie 2, 2010 at 6:55 am

    Articolul respectiv, desi nu acuza direct pe nimeni a creat un val de „bosumflare cronica” printre unii dintre angajatii Primariei clujene. Pana si salutul a devenit dificil. La urma urmei, tot ce am facut a fost sa consemnez un fapt evident, avand la baza o lista facuta publica tocmai de angajatii Primariei, asa cum cere legea, bineinteles. Tara de rahat!

    Răspunde

  6. Posted by Meme on Septembrie 2, 2010 at 7:06 am

    @Alex, eu cred ca „bosumflarea cronica” vine de la „musca pe caciula”. Intr-adevar, articolul tau a fost cat se poate de obiectiv, tocmai de aceea l-am preluat si am dezvoltat subiectul intr-un mediu informal: pe blog. Postul meu nu se doreste a fi o piesa jurnalistica, cred ca asta a fost clar pentru toti (mai putin Europeanul). 🙂 Bafta in continuare

    Răspunde

  7. Posted by european on Septembrie 2, 2010 at 6:06 pm

    nici eu nu o sa apreciez cunostintele tale aprofundate de gramatica (este corect si poti sa mergi la un profesor daca ai uitat genul asta de constructii; unde mai pui ca le ai si in franceza, daca iti este mai familiara…)

    si o sa imi permit inca o data sa nu imi fie clar si sa presupun ca „Mars inapoi in banca” si „mai du-te mah si baga neste cursuri gramaticale …”sunt mostre de „common sense” deprins pe bani publici la traininguri europene, nu.?

    cu ce esti tu mai buna?
    ce te face pe tine sa iti poti permite sa faci aprecieri despre oamenii astia?

    Răspunde

    • Posted by cristina on Septembrie 2, 2010 at 8:09 pm

      Europeanule esti cu musca pe basca,te jeneaza rau de tot adevarul..Garantat 100%.Si nu ai alta arma de aparare decat jignirrea,Tipic romanesc!Probabil nici nu ai inteles despre ce este vorba in text.Fata nu zice ca e mai buna sau mai rea,face doar constatarea cruda si adevarata care domina in toata ROMANIA,nu doar la Cluj.Sunt tineri care au plecat din tara pt ca nu au loc de voi, europenilor si sunt scarbiti de ceea ce aud si vad!Ma numar printre ei si subscriu la ce a a scris MEME.Si inca ceva….te deranjeaza sau nu,chiar le are cu franceza…..doare nu,cand altul stie mai mult decat tine?Si asta e tot tipic romanesc.
      Ai sarit in apararea domnisoarei de la primarie care si’a luat anl ,legal desigur,dar pe femeia singura cu un copil si cu 5m.p. locuibili cine o apara?Doar Dumnezeu!

      Răspunde

  8. Posted by Meme on Septembrie 2, 2010 at 7:40 pm

    Vai vai, am trecut la nivelul 2 de haituiala? Imi permit pentru ca mi se cuvine si pentru ca am constiinta curata. Apropos, da o tura prin DEX daca ai uitat ce inseamna „constiinta”. Si zi-le si colegilor tai 😉
    Si ca sa incheiem, lucrez in franceza si engleza in fiecare zi, cel mai probabil mai bine decat tine in romaneste. 😉

    Răspunde

  9. inteleg ca mamei respective i-ar fi fost refuzata o cerere de inchiriere de locuinta construita prin programul ANL „Locuinte pentru tineri”
    http://www.anl.ro/locuinte-tineri.php?page=prezentare&lg=ro

    pentru ca nu s-a incadrat in criteriul A.2. de aici:
    http://www.primariaclujnapoca.ro/locuinte.html

    daca persoana in cauza detine o cota parte dintr-un imobil, trebuie investigat daca aceasta proprietate poate fi calificata drept locuinta, in sensul Art 2., alin. a) din legea 114/1996 cu modificarile si completarile ulterioare,
    http://m.parlament.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act?ida=8653

    adica:

    Legea locuintei nr. 114/1996:

    Art. 2 – Termenii utilizaţi în cuprinsul prezentei legi au următorul înţeles:

    a) Locuinţă

    Construcţie alcătuită din una sau mai multe camere de locuit, cu dependinţele, dotările şi utilităţile necesare, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii.

    Răspunde

Lasă un răspuns

