Dezradacinare sau melancolie? Sau amandoua?

In prima dimineata m-am trezit si pe la 9 am fugit pe strazi. Aerul rece aproape ca nu reusea sa intre in plamani, iar fata toata imi ardea de la gerul de afara. Si totusi nu era vant, dar era soare, iar oamenii asteptau linistiti, ca de obicei, autobuzele in statie. La colturile strazii, se vindeau ghiocei, iar femeile erau toate elegante, cu ochelari de soare si unele cu fitze. Era atat de mare agitatie, incat cu greu incapeam pe trotuarul de pe Memo. Iar asta mi-a amintit de ziele de facultate si de cele in care alergam dupa trolebuz.

Am inchis ochii pentru o clipa si in acea clipa mi-am dat seama cat de mult imi lipsesc tot ce inseamna orasul asta nenorocit si cat de mult il iubesc.

Cafenelele imbacsite de fum si trotuarele inguste pe care de multe ori nu poti sa treci din cauza masinilor. Sau strazile pietruite si inguste, cu cladiri care ai impresia ca o sa pice dintr-un moment in altul. Sau tramvaiul care te zdruncina ca nu mai stii ce e cu tine. Sau standurile de covringi calzi din toate colturile orasului.

Unii zic ca sentimentul asta se numeste dezradacinare, altii spun ca e doar melancolie. Eu nu stiu ce e, dar simt pana in rarunchii inimii ca imi lipsesc toate lucrurile rele sau bune care mi se intamplau in Cluj, ca nu ma pot in totalitate impaca cu faptul ca mi-am parasit tara, ca nu reusesc sa inteleg cum am ajuns sa plec, sa fug si sa las in urma locul care mi/a fost cel mai drag in viata asta: Clujul.

One response to this post.

  1. pt mine nu Clujul, ci Bucurestiul, nu Belgia ci SUA – altfel, te inteleg perfect…

    Răspunde

Lasă un răspuns

