Cinci ani, fix acum cinci ani

Fix acum cinci ani, într-un septembrie ploios, eram într-un tren jegos şi făceam drumul meu spre Cluj. Mama a rămas pe peron în gară, plângând, după ce m-a văzut cu un ghiozdan plecând la sute de kilometri de casă.

Iar în acel tren m-am regăsit de zeci de ori, petrecând câte 12-14 ore în drum spre casă şi înapoi la Cluj. Trenul acela jegos, cu miros de parizer şi baie imposibil de folosit. Fumam câte un pachet de ţigări pe drum şi băgam un litru de cafea, cunoşteam oameni şi oameni şi oameni, accente peste accente, era chiar amuzant. Tantili alea bătrâne şi grase, cu fuste lungi şi pliate care ocupau jumate de compartiment, cu privirea blândă şi accent de la Suceava erau preferatele mele. Mă enervau soldaţii care se urcau de la bârlad sau la Vaslui, cu capu ras şi o cutie de bere în mână, care cântau cântece de cătănie. Noroc că eram aproape de casă.

Când am ajuns în Cluj, am cunoscut nişte oameni minunaţi. Am stat în cămin, am sărit gardurile, apoi m-am mutat în chirie şi cu greu reuşeam sa-mi plătesc datoriile din cele 4 milioane pe care mi le dădea de la Buna Ziua Ardeal. Asta după o lună de probă 🙂 . Apoi cei de la BZA nu mi/au mai dat salariul. Am început facultatea şi eram fascinată în anul I de modul în care Emil Boc, pe atunci primar, ne preda dreptul constituţional. eram fascinată de cursuri, colegi, oraş. Aveam o nouă viaţă şi îmi plăcea.

Nu ştiu cum au trecut aceşti 5 ani, nu ştiu dacă ce am făcut a contat şi dacă puteam mai mult. Plec însă cu un sentiment dulce/amar. Amar pentru că simt că oraşul se înrăieşte, că oamenii uită, ignoră şi nu mai sunt la fel.

Dulce pentru că e oraşul în care am crescut, oraşul studenţiei mele şi al nebuniilor, al cafelelor cu lapte, al clădirilor frumoase şi străzilor înguste. Oraşul în care am descoperit plăcerea de a citi şi de a scrie şi în care de câte ori am avut nevoie mi s-a întins o mână de ajutor. Oraşul în care mi-am iubit toţi prietenii şi colegii şi în care nicioadată nu mi-a păsat că mă udă o ploaie. Oraşul cu Jays, Janis, Music Pub, Art Caffe, Hard Rock…etc tec…doamne câte bodegi ştiu : ), Oraşul care are inimă şi trăieşte!!!!

Acum, când pleci, îmi dau seama ce las în urmă şi cât sufăr după oameni, amintiri, locuri, senzaţii, mirosuri, aventuri…..

11 responses to this post.

  1. Posted by tiberiufarcash on Septembrie 17, 2009 at 12:48 pm

    da unde esti tuuuuu?
    nu am stiut ca ai plecat, asa suntem noi astia, care bat spre 40, vin stirile cu mare intarziere…

    Răspunde

  2. multa multa bafta!:x

    Răspunde

  3. sa ai grije de tine, Mada. Si sa ne vedem pe malul Adriaticii vara viitoare 🙂

    Răspunde

  4. Posted by florina on Septembrie 18, 2009 at 10:35 am

    5 ani….au trecut vreo trei de cand nu ne-am vazut pe cordor la o tigara 🙂 ce repede trece vremea…..sa nu regreti nimic si sa mergi mai departe. este singurul lucru bun pe care poti sa-l faci acum…oricum orasul…presa….nu mai seamana acum cu ceea ce a fost acum cinci ani cand ai ajuns aici. MULTA BAFTA!!!!

    Răspunde

  5. Posted by Meme on Septembrie 23, 2009 at 4:20 pm

    Multumesc tuturor, va pup cu drag 🙂 @FORKU: Plec la Bruxelles
    @ANDREI, ne vedem, am zis 🙂

    Răspunde

  6. Posted by tiberiufarcash on Septembrie 24, 2009 at 1:00 pm

    bafta tu, fenomenala vestea cu Bruxellesu, incredibilll.

    Maii bafta acolo la Euro!

    Răspunde

  7. Posted by dana on Octombrie 2, 2009 at 4:33 pm

    Nu renuntati sa scrieti! Nu cred ca v-am vazut vreodata, dar sigur sunteti extraordinar de frumoasa! Multa bafta!

    Răspunde

  8. Posted by tiberiufarcash on Octombrie 18, 2009 at 7:27 pm

    este, este, asa e…

    Răspunde

  9. Posted by un fost sef on Octombrie 26, 2009 at 8:27 am

    nu te uita orasul, si ce ai facut se pune! chiar daca au fost bune sau mai putin bune…

    ps. fuste pliate sau plisate???

    Răspunde

  10. Posted by prodan on Octombrie 27, 2009 at 12:19 pm

    aşteptăm senzaţionalele peripeţii ale lui Tweetyshor la străinezi, povestite chiar de ea!
    🙂

    Răspunde

  11. Posted by Meme on Octombrie 31, 2009 at 8:09 pm

    Domnu Prodan, special pentru dvs, urmatorul post de pe blogul personal…

    Răspunde

Lasă un răspuns

