Ce facem in Parlamentul European

“Si multe succesuri”, spun ironic si inchid telefonul. Din partea cealalta se aude o voce: “Vorbiti o limba draga mie”. Zambesc, eram in aeroport la Munchen si asteptam cu disperare sa decolez spre Bruxelles, dupa o intarziere de doua ore. Am intalnit acolo un roman, unul oarecare. Care povestea cat de grea este viata de parlamentar european, ca zboara de doua ori pe saptamana spre casa si ca in Bruxelles prefera sa stea la hotel, decat in chirie, pentru ca numai “aia cu amante isi iau chirie acolo”, dupa cum spunea el. In plus, e mult mai comod sa faca altul curat si sa te intampine proprietarul hotelului cu un pahar de sampanie in fiecare seara.

Nu o sa-i dau numele, pentru ca nici el, la randul sau, nu stia ca eu am blog. Insa discutia de cateva ore pe care am avut-o cu el mi-a adancit parerile mele (preconcepute, ar spune unii) despre politicieni. Sunt lucruri normale pe care le stim cu totii despre parlamentarii europeni: ca au 17.000 de euro pe luna pe care-i pot cheltui cum doresc, ca au consilieri, ca fac parte din comisii si ca, teoretic, fac politica la nivel european.

Asadar, ce am aflat de la politicianul care ne reprezinta la Bruxelles si in Parlamentul European?!

  1. “Politica e o curva, domnisoara. Trebuie sa fii tare sa ii faci fata. I-am zis unei colege din comsiei: eu respect doamnele, dar nu in politica, asa ca va rog, ciocu mic, acum eu vorbesc. Germanii astia is tare tupeisti si te privesc de sus. Trebe pusi la punct, dom’le”. S-a uitat la mine si cauta un gest aprobator. Am ridicat din spranceana si am zambit. Amar.
  2. “Eu stau la hotel, sunt la cinci minute de parlament. Chiar si asa, masina e in fiecare dimineata la usa hotelului, de ce sa merg pe jos? Trebuie sa ne trateze ca atare, nu? In plus numa’ aia de au amante isi inchiriaza camere. Stiu si din Romania care au amente pe acolo. Eu prefer sa stau la hotel, ma intampina proprietara cu un pahar de sampanie, ma trateaza ca atare, de ce sa ma complic?”. De asemenea, a tinut sa specifice ca atunci cand isi aduce sotia si copiii in excursie la Bruxelles nu sta in acelasi hotel de patru stele, ci se muta la unul de cinci
  3. “Ei, baiatul si-a cam luat-o in cap. Imi spune lumea ca injura politistii pe strada, ca face mijto de el, ca taica-su e parlamentar european. Da ce sa-I faci, e copil”. Fiul distinsului are 16 ani si invata la unul dintre cele mai prestigioase licee din orasul din care provenea (ah, ce ma mananca mana sa scriu!). Cum spunea si tatal sau, odrasla profita de faptul ca tatal sau este parlamentar european si face “legea” in liceu, dar si pe strada se trage de sireturi cu “oamenii legii”. L-am intrebat firav: “Pai si va convine aceasta situatie?”. Mi-a raspuns scurt: “Ei, nu-mi convine, da pot sa fac ceva?”MDA, NIMIC
  4. “Acum speram sa se amane alegerile astea de anul viitor”, se refera la alegerile parlamentare. Argumentul? Foarte simplu: ii place viata asta “crunta” de parlamentar european si ar trebui sa depuna un efort prea mare intr-o noua campanie electorala.
  5. Afla ca sunt din Cluj. “Hm, Rares Niculescu asta e baiat bun, da e marioneta la Blaga. Pai cati bani a pierdut Niculescu in campania electorala! El a fost la Bucuresti, sa-I faca campanie lu Blaga, in loc sa fie aici, la sesiuni si sa faca bani. Cand zice Blaga “HAI” el e prezent. Bun baiat, da fraier”. Hihi, buuun!!!! Era vorba de campania pentru alegerile locale, cand se pare Rares Niculescu a pierdut o gramada de ocazii sa faca banu’ gros si a lipsit din Parlamentul european

Am preferat sa stau sa ascult si sa-mi fac cruce cu limba la fiecare fraza pe care o scotea pe gura. Nu cred ca era un om prost, era doar un om “cucerit” de traiul de Bruxelles si de banii pe care ii are din pozitia de europarlamentar. Un roman cu un salariu mediu pe care odata ajuns acolo are impresia ca l-a prins pe Dumnezeu de un picior si acum nu mai stie cum sa racneasca in lumea larga despre toate acestea. Uitand, evident, pentru ce un prost ca mine sau ca altul s-au dus si l-au votat.

Cucerit de ideea de a avea “consilieri” care-l iau cu masina de la aeroport si-l duc la hotel, cucerit de ideea de a fi “acolo” in marele colos european. Si trecand pe acolo ca un anonim.

Asa mi-am inceput eu concediul. Cu o intarziere de doua ore in aeroportul de la Munchen si cu o discutie de nota 10 pe drum.

PS: date fiind acestea, acum nu-mi pare rau ca i-am mancat pranzul de la business class al parlamentarului nostru, desi eu aveam bilet la economy  🙂

9 responses to this post.

  1. Posted by prodan on Septembrie 21, 2008 at 7:18 pm

    buuună diiimineaaaţa..:)

    Răspunde

  2. De ce să nu scrii numele, nu pricep.

    Dai peste ştiri şi te scuzi că le-ai călcat?…

    Ce, tre’ia să-i zici „Păi, să vedeţi, sunt jurnalist şi am blog… Protejaţivă.”? Ete, pulea.

    Răspunde

  3. Posted by tweetyshor on Septembrie 22, 2008 at 7:43 pm

    N-ai inteles nimic boule! :)ai ramas la fel. Ca sa raspund la intrebare, consider ca si fara nume exemplul acesta este extrem de relevant pentru ceea ce inseamna clasa noastra politica (hai sa nu dramatizam, o parte a ei).

    Cred ca numele, partidul sau judetul din care provine specimenu sunt irelevante. Si stai linistit, nu e din Salaj

    Răspunde

  4. Posted by Gusti on Septembrie 22, 2008 at 8:43 pm

    atitudinea lor e oarecum de inteles, si ca el sunt multi, la pachet. Nu le vine sa creada unde au ajuns si profita de toate avantajele. Pana la urma nu e asta problema, ca profita, problema e aroganta de care dau dovada aici si mai ales nonsalanta cu care ne zic in fatza sau ne dau de inteles ca suntem niste fraieri… Oricum nu conteaza numele respectivului. De ce? Pentru ca el oricum nu se simte si nu- i pasa si mai ales ca ceea e ne-ai descris tu e profilul tipic de roman ajuns peste noapte intr-o functie, fara a avea merite sau competente…

    Răspunde

  5. Posted by Gusti on Septembrie 22, 2008 at 8:47 pm

    si o mica rectificare…politica nu e o curva, e dama de companie epntru cei care vor sa se imbogateasca…

    Răspunde

  6. Posted by helene on Octombrie 15, 2008 at 2:40 pm

    deci lol….o poveste trista…si mai ales daca stam si reflectam ca la varsta de 19 ani visezi sa devii analist politic…faci sacrificii sa ajungi in parlament sau macar sa ai sansa sa faci parte din acest amalgam politic……eu am fost la Parlamentul European…anul acesta….intr-o vizita cu niste colegi de facultate…ideea care mi-am facut-o………….suntem cu cel putin 100 de ani in urma lor ..spun acest lucru,pt ca incepand de la intrarea in aceatsa Institutie colosala si pana la sala de mese..in comparatie cu Casa Poporului este ceva inexplicabil…..si atat de perfectionist………….Romania nu are oamenii capabili pentru a o scoate din mizeria in care se afla

    Răspunde

  7. JEGULE, cat de greu e sa afli un parlamentar european, care nu e din PD-L (!!) – nu-l suporta pe Blaga – si are un copchil de 16 ani, despre care scriu ziarele ca injura politistii? Hmmm? Ia, baga-te si fa cercetari!

    Răspunde

  8. Posted by miha on Octombrie 10, 2009 at 3:34 pm

    As vrea doar sa stiu daca e vorba de un personaj din Timisoara…

    Răspunde

Lasă un răspuns

