Hei coşar, coşar, coşar…

Când eram mică, primeam de la colegi de 1 Martie, coşari…că cică aduc noroc. Mie se păreau atât de urâţi şi-mi displăcea total forma lor de mărţişoare. Dar noah, erau coşari şi aduceau noroc

Vedeam în filmele româneşti vechi cum oamenii se bucurau pe stradă când vedeau coşari şi-i salutau ridicându-şi pălăriile. Am auzit şi poveşti de la bunica mea despre coşari şi despre cât de norocos eşti dacă îi întâlneşti.

Astăzi, pe strada Horea, în drum spre lucru, am întâlnit un coşar, varianta modernă, evident. Avea pe un umăr maţul ăla cu care desfundă coşurile şi o geacă neagră pe el pe care scria: SC Nuştiuce…oamenii care treceau nu-l salutau, nu-şi ridicau pălăriile, nici măcar nu zâmbeau. Era prea devreme!!!!

Oare mai aduce un coşar modern norocu’? În orice caz, mâine aştept o veste bună, sau mai multe…..Că azi nu s-a ivit

2 responses to this post.

  1. Şi io am văzut un tip cu acnee urâtă pe faţă. Şi nici mie nu mi-a adus noroc.

    Răspunde

  2. Buna, traditia e traditie, hornarul aduce noroc, zic eu, dar grijile si nevoile ultimilor ani a facut aproape sa dispara aceasta meserie, pot sa-ti ofer mai multe detalii, imagini, etc.
    Daca intri in tainele acestei meserii, si are cine sa le spuna asa cum sunt ele in realitate vei intelege femomenul ,, cosar” .
    Cu placere oricand la dispozitie Mircea B.
    http://www.hornar.ro

    Răspunde

Lasă un răspuns

