Despre toamnă şi conflictele pe care ea le provoacă

Îmi place toamna, dar detest frigul. Mă zgribuleşte, mă îngheaţă pe dinauntru, îmi provoacă stări confictuale.

Iubesc la toamnă faptul că mă pot plimba pe străzi, admirând griul lor. Îmi place să mă plimb pe străzile cu case vechi şi ziduri scorojite. Îmi place să văd oamenii toamna, fără nici un motiv anume, parcă sunt mai frumoşi. Îmi place mirosul ploilor de la patru după-masă şi…

răcoarea dimineţilor de octombrie. Îmi place să stau cu nasul şi buzele lipite de geamul rece şi să văd cum plouă, cum picăturile de apă cad intens şi domolesc mişcările oamenilor.

Îmi place toamna lui Alifantis, îmi plac frunzele galbene, îmi place lumea pe care o construieşte acest anotimp. Îmi place să ţin minte că octombrie este înaintea lui noiembrie şi nu le confund niciodată :).

Îmi place să văd şi să simt toamna într-un oraş mare, pentru că mă debusolează. Mă face să adun zeci de întrebări pe secundă la care nu voi avea nicioadată un răspuns pentru că, pur şi simplu, sunt prea mărunte acele probleme şi nu voi avea timpul necesar să le soluţionez.

Şi am nevoie în fiecare an de toamnă, să schimb ceva în mine…

Şi am nevoie de toamnă poate în fiecare lună, în fiecare zi: Să simt toamna ca să simt contradicţie, debusolare, înfrigurare. Ca apoi să revin la starea dinainte şi să-mi dau seama că aceste mici conflicte din interior sunt excepţionale şi nu aş putea trăi fără ele.

4 responses to this post.

  1. mai faina-i iarna, Dona Tweetyshoara! Cu zapada, cu Sarbatorile de Iarna, cu microrevelionul, cu revelionul, de-alea straine 😛

    Răspunde

  2. Am uitat de Craciun, mea culpa!

    Răspunde

  3. Posted by Meseriashu on Octombrie 22, 2007 at 10:41 am

    Iar toamna clujeana e cea mai frumoasa toamna:

    „Ascultă cum cântă întâiele brume,
    dezmăţ de culori e-n copacii ursuzi.
    Acum te poţi pierde pe străzi fără nume,
    e toamnă nebun de frumoasă la Cluj.
    Acum bate-n turnuri o oră regală,
    din vechi manuscripte vocabule ies,
    e-un ceas când oraşul în haine de gală
    începe să cânte .
    O stea poţi purta noaptea asta pe umăr
    poţi iubi, poţi vorbi cu prietenii duşi,
    poţi uita anii care se-adună la număr;
    e toamnă nebun de frumoasă la Cluj!”

    (Horia Badescu e autorul poeziei)

    Răspunde

  4. HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

