Facultate de….

kkt. Mda, la concluzia asta am ajuns după fix trei ani de studii la ditamai universitatea si ditamai facultatea. Nu ştiu câţi dintre voi aveţi prieteni, rude, copii, părinţi etc etc care au avut tangenţe cu această facultate (ca să eliminăm orice urmă de îndoială e vorba de Ştiinţe Politice şi Administrative, secţia jurnalism) şi ce aţi auzit despre ea. Dar iată pe scurt peripeţiile mele de aici…Nu vreau sub nici o formă să discut despre (ne)profesionlismul acestei facultaţ, ci doar de modul în care funcţionează partea administrativă. Asta pentru că m-am enervat urât de tot. La mai puţin de o lună de sesiunea de restanţe, secretariatul nostru nu cunoaşte datele de examene (printre multe alte amănunte de care nu are habar). Dar să începem cu începutul.

Boboc fiind în anul I de facultate mă duceam la cursuri, învăţam, fumam la uşile facultăţii, eram prezentă la cursurile de la 8 dimineaţa, ce să mai? În primul semestru realizez pentru prima dată, după un examen cu sistem îndoielnic că sistemul e cel puţin ciudat. Semestrul doi – pierd două examene pentru că mă angajez care orice student doritor să facă şi presă adevărată. În concluzie, nu mi-am putut face prezenţele şi nu am fost primită în examen.

Anul II: pentru că am avut tupeul să mă îmbolnăvesc în luna octombrie şi am stat în spital cam o lună cu perfuzia în venă, am rămas fără contractul de studii completat. Degeaba…cereri, petiţii, îngenuncheli la decan…poate poate înţelege că nu aveam cum să-mi închei contractul pentru că ERAM LEGATĂ DE PERFUZIE. „Lasă don’şoară, îţi dai examenele anul viitor”, spune dânsul. Asta după ce m-am dus la cursuri, amfost la examenele dinaintea sesiunii şi am învăţat serios pentru iarnă.

În al doilea semestru mă pune dracu’ să mă angajez din nou. De data asta la ZIUA. Ca să nu pierd anul şi 20 de milioane taxa sunt obligată de sistem să-mi iau toate examenele. Din păcate nu reuşesc pentru că cel dintâi dintre profesori din nou mă anunţă cu zâmbetul pe buze că „nu ai prezenţe”. Cu chiu cu vai ajug în anul III, pe care-l trecut cu peripeţii…note netrecute în catalog, lucrări pierdute (din nou, nu dăm nume, ca mai avem un an plus licenţa)…în fine.scap cu restanţe, evident.

Mă duc deunăzi la secretariat şi mă pune zbenghea să întreb..”Ştiţi aş vrea şi eu să ştiu datele de restanţe la jurnalism”…Şi aflu…..că am două examene în aceeaşi zi la aceeaşi oră. Că o profesoară îşi stabileşte restanţele la toate obiectele pe care le pedă în aceeaşi zi la aceeaşi oră (time is money) şi că unii dintre dascăli nu au catadicsit nici măcar în al 12-lea ceas să-i anunţe pe amărâţi când să se prezinte umiliţi şi cu capul plecat la restanţe.

Aşa că nu-mi rămâne decât să aştept cu mare interes şi să bat holurile facultăţii, că doar ce? nu de asta eşti student? Voi ce aţi păţit?

4 responses to this post.

  1. Posted by tweetyshor on August 21, 2007 at 11:24 am

    Din pacate am fost nevoita sa sterg comentariul celui mai vaşnic cititor al meu, domnul „Un Clujean”, care in loc sa faca lucruri mai bune vorbeste despre „silicoanele din ZIUA de Cluj” la mine pe blog şi despre cum promovăm noi ţâţele…Comentariile la acest post sunt de prisos…

    Răspunde

  2. Draga Mada,
    Bine ai venit cu adevarat in blogosfera, dupa comentariile astea. Eu ii zic uneori blogocub, fiindca e destul de plina de capete patrate precum cel de la 2) si 3).
    Adevarul e ca ZIUA de Cluj are traditie in a promova tatele, dar nu in ziar, si oricum nu despre asta scriai tu. Daca e la moda sa scrii ca scoala e proasta, il invit pe clujeanul tau sa ne spuna la ce facultate s-a mai intamplat ca absolventii sa mearga la inscrieri, sa le zica viitorilor studenti ca mai bine se abtin.
    Nu ii impartasesc nici dispretul pentru stiri. Scrisul de stiri e ca fotografiatul: inveti bazele in 5 minute, si „arta” in ani buni de meserie.

    Răspunde

  3. Posted by tweetyshor on August 21, 2007 at 2:33 pm

    Văd că în continuare iroseşti multă energie pentru a debita un comentariu pe care apoi eu să ţi-l şterg, şi nu unul că două, trei…..

    Hehe

    Andrei, mulţumesc de completarea cu înscrierile, că de asta uitasem.

    Răspunde

  4. Posted by Hanyah on Septembrie 29, 2007 at 5:37 pm

    Ce am patit? Intrebarea care ar avea un raspuns MULT mai scurt, ar fi CE NU AM PATIT? Dar hai sa pastrez tiparul abordat de tine.
    Este prima oara cand dau peste blogul tau, dar imi place foarte mult cum scrii. Am ajuns aici, dand search pe google la „cerere semestru gratie”. Am ajuns pe 29 septembrie, fara sa aflu daca am trecut sau nu anul 3, pentru ca mai am de aflat raspuns la 4 examene care sunt decisive. DECI, nu pot face nici cerere pentru semestru de gratie, nu pot respecta nici deadline-ul pentru plata primei taxe. Sunt la jurnalism distanta in Bucuresti.
    Cu secretariatul nu ma pot intelege, cred ca sunt o persoana mult prea inferioara lor, orice spun este ca si cum nu as spune, nu prea are valoare nimic din ce spun.
    Am dat si eu doua examene deodata, aceeasi ora, aceeasi sala, aceeasi profa. DOAMNE! Atat pot spune, mi se pare obositor de aiurea faza asta. Am patit multe aici, intr-adevar nu m-am plictisit niciodata, dar nici vesela nu am fost pe baza sistemului lor.
    Daca vrei povesti, iti spun. Doar sa ai chef sa le citesti. 🙂
    Pana una alta, don’t cry! – figurat vorbind 😉 –

    Răspunde

Lasă un răspuns

